Het moment waarop Klaasje Meijer K3 verliet, was voor het moment waarop ze haar andere ambities waar wilde maken. Ze ging acteercursussen volgen in Amsterdam, Londen en Los Angeles.
“Die ambities zijn er nog altijd, maar ze branden even op een lager pitje. Na mijn moederschapsverlof wil ik me vooral op ‘Klaasje klassiek’ concentreren. Nu, de technieken die ik in L.A. en Londen heb geleerd, helpen me ook om het verhaal van die voorstelling beter over te brengen”, zegt ze in Humo.
In ‘Klaasje Klassiek’ speelt Klaasje stukken van vrouwelijke componisten zoals Clara Schumann-Wieck en Fanny Hensel-Mendelssohn. Ze kijkt er naar uit om de draad terug op te pikken.
Maar hoe ziet zo’n publiek van ‘Klaasje Klassiek’ er dan uit? Zitten er veel kinderen met regenboogjurkjes in de zaal, vraagt Humo zich af.
“Die vraag heb ik me vooraf ook gesteld. Ik wist níét wat ik moest verwachten. Het bleek uiteindelijk een fijne mix van volwassenen en prille tieners die met K3 waren opgegroeid. Tieners die wél allemaal iets met muziek hadden, bleek uit onze interacties. Ik hoop dat ik met de volgende reeks een nog breder publiek kan bereiken.”